Social media marketing

 

Social media marketing werkt uitstekend om meer mensen bij jou te laten kopen. Maar hoe komt het dat het ene bedrijf online en offline beter scoort dan het andere? Dat komt door de manier waarop social media marketing wordt ingezet. Het gaat niet om simpelweg iets posten. Er zit echt een concept en een strategie achter. Hoe dit werkt lees je verder in dit artikel. 

#1 Naamsbekendheid

Door zichtbaar te zijn verkrijg je naamsbekendheid. Alleen met organische posts gaat dit moeilijk. Als ondernemer kun je gebruik maken van betaalde posts. Je kan klanten of mensen uit je netwerk ook vragen of ze je willen taggen. Door social referrals komen nieuwe klanten sneller bij je terecht. 

#2 Expertise laten zien 

Ben jij een goede masseur, diëtist of sportschoenen verkoper? Push dan niet alleen je product. Laat aan jouw doelgroep zien wat jij weet en waarom jij hen kan helpen. Zo bouw je vertrouwen op en dat is de basis van elke denkbare relatie. 

#3 Verkeer naar je website

Door middel van links en/of het juiste advertentieformaat kun je de doelgroep doorverwijzen naar jouw website. De landingspagina kan een artikel zijn uit jouw webshop of eventueel een blogbericht. De aard van het bericht heeft alles te maken met waar jouw klant zich bevindt in de customer journey. 

#4 Hogere SEO-ranking 

Als je hoger wil scoren in de zoekmachine van Google, dan kan een social media account daar zeker aan bijdragen. Vooral als andere gebruikers jouw bericht delen of naar jou verwijzen is dit goed voor jouw SEO-ranking. Het gaat hier namelijk om natuurlijke links die niet gemaakt zijn. Social media kan dus ook zeker bijdragen aan jouw SEO-strategie. 

#5 Werving van nieuw personeel 

Zoek je nieuwe mensen? Laat zien waarom het leuk is binnen jouw bedrijf en waarom men voor jou zou willen werken. Dit zelfvertrouwen over wie jij bent straalt ook weer af op anderen eromheen. Social media is heel geschikt om jouw bedrijf in de spotlight te zetten.